Monday 27 April 2009

SETELAH SEKIAN LAMA

Setelah sekian lama seusia diri ini begitu lah juga penantian yang telah lama ditunggu oleh seorang anak juga sebagai seorang adik dan abang menunggu pujian yang ditunggu-tungggu yang lahir dari ibu kandung sendiri. 

Walaupun bunyinya tak seperti yang disangka, namun jelas perasan seorang anak setelah lama bersusah payah untuk mengambil hati ibu yang selama ini dirasa kan bukan seperti ibu kandung sendiri,satu pujian yang datang dari mulut ibunya sendiri telah menghapus segala dendam keraguan yang telah lama tersirat berkubu didalam hati seorang anak.

Setelah sekian lama, seorang anak yang telah berusaha untuk mencapai segala hajat seorang ibu hanya untuk mencapai kebanggaan hati ibu yang teramat susah dari adik-beradik yang lain seolah-olah diri anak ini baru nak dipandang tinggi seperti  dimana anak ini bisa jadi tempat bergantung dan boleh diharap dari adik-beradik yang lain.

Setelah sekian lama juga, hanya dengan satu pujian yang lahir dari hati ibu boleh mengubat segala yang menyakitkan menjadi satu keriangan yang tak terkira.. tidak disangka begitulah kekuatan doa seorang ibu, walaupun ianya satu pujian yang biasa di mata orang lain.

bicara ibu adalah satu doa,
marah ibu alamat tanda bala,
teguran ibu bererti tanda sayang,
pelukkan ibu bermaksud tanda kasih,
air mata ibu adalah tanda cinta,