Thursday 16 April 2009

Amaran~!!!!

To all car owner or sapa-sapa yang pandai bawa kereta just to warn u guys n girls.  Now Brunei is not a SAFE place anymore... since the PIHAK BERKENAN sukar nak tangkap para penjahat yang ada di sekitar sini.. PARA PENCURI-PENCURI sudah berleluasa dan semakin PINTAR dalam menjalankan OPERASI PENCURIAN mereka. Bukan Nak mengata PIHAK TERTENTU..tetapi ini hanya untuk peringatan abiskita diluar sana.

PERINGATAN TERSEBUT:-
1) Jangan tinggalkan engin kenderaan AWDA hidup dan tiada sesiapa didalam semasa AWDA sdg membeli di KEDAI RUNCIT..walaupun yang dibeli itu hanya sekadar minuman atau sekejap..Kerana PENCURI dengan pantas boleh memasuki kenderaan awda tanpa awda sedari walaupun dompet awda bawa pasti handphone dan benda yang berharga lainnya ada didalam kenderaan awda.

2) Semasa sembahyang jumaat terutama dikawasan MASJID SERUSOP..jangan dibiarkan CERMIN KENDERAAN AWDA terbuka walaupun HANYA 2-3CM, dan jangan berharap pada ALARM KENDERAAN AWDA saja..KERNA Pencuri tahu bagaimana nak MEMATIKAN FUNGSINYA.. apalagi cermin yg terbuka sedikit..dengan sekejap saja boleh di buka PINTU KENDERAAN AWDA. tanpa meninggalkan cap JARI.

3)Pada Waktu pagi Semasa MEMANASKAN ENGIN KEENDERAAN, lalu awda masuk rumah untuk bersarapan..KERANA PENCURI AMAT PINTAR, tahu akan RUTIN harian AWDA .KENDERAAN awda tidak akan hilang namun AWDA pasti lupa akan barang yg awda sudah simpan dalam kenderaan awda, sudah pasti handphone, dompet dan sebagainya.

4)Jangan Tinggalkan KENDERAAN AWDA terlalu jauh dan lama semasa AWDA bersiar-siar lebih-lebih lagi tempat yang Sunyi atau tempat ramai orang..PENCURI BOLEH melakukan kegiatan mereka walaupun ditempat yg ramai orang.

5) Jangan Tinggalkan barang-barang yang berharga atau tidak didalam kenderaan awda samada awda sembunyikn dibawah kerusi atau tidak pencuri akan mengambil kesempatan yang ada.

Oleh itu, para pemilik kenderaan, sama-sama lah kita menjaga hak kita dari dirampas oleh PENCURI YANG PINTAR dan boleh mengaburi mata PIHAK TERTENTU sebab PENCURI-PENCURI ini sudah tahu bagaimana PIHAK TERTENTU beroperasi dengan TEKNOLOGI yang serba kekurangan.

sekian salam.
Bersama kita membentras dan memajukan negara kita.