Tuesday 9 June 2009

tak ku lepaskan kau pergi walau sesaat kau menghindar

hari ini terasa bagai sesuatu yang menyentuh di dilubuk hati ku setelah sekian lama tidak terusik oleh onak-onak busyuk bermain di pikiran dan dihati.

oh rupa-rupanya rindu lama kian menyemarak lagi...membuat hati rasa seperti... entah lah semoga aku dapat bertahan dalam pelayaran yang dipenuhi ombak gelora yang bisa menghancurkan perlayaran seorang perindu...

ku genggam erat gambar kita berdua,
ku letak dekat dihati,
ku pejam mata,
mengenang kau ada disisi,
membelai diri ini,
memanjakan kasih ini,
seperti berada dipelukkanmu,
alangkah indah jika ini reality,
tak ku lepaskan kau pergi walau sesaat kau menghindar,
aku tahu kita saling merindu,
saling menyayang,
saling menyinta..
dan ku mohon biar ia kekal,
kekal brada didalam jiwa masing2
kekal brada di hati nan luka....

air mata mula mengalir tanpa ku sedari,
menyentak aku dari lamunan bersama mu..
seolah olah aku lupa aku brada dimana,
lupa dengan realiti ini,
angin sepoi meniup ke pipi ku,
membelai rambutku,
menyejukkan lagi badan yang kedinginan,
terasa hambar tanpa pelukkan panas dari mu,
mengharap kau ada disisi.

jam berlalu begitu pantas,
sedangkan diri terasa baru sekejap,
fuh~
hebat sangat kah perang cinta ini,
gelap sungguh kah benci itu,
indah kah dunia percintaan kita,
namun
mengapa ada yang harus menghalang,
mengapa ada yang harus membenci,
mengapa..

sekarang aku mengerti,
mungkin kita tidak ditakdirkan bersama,
mungkin jodoh kita berbeda,
oleh itu,
ku harap kau dan aku simpan cinta kita,
biar abadi didalam hati masing-masing,
biar kekal dalam ingauan masing-msing,
biar hanya kita saja tahu kita saling mencintai.
biar kita saja yang tahu seberapa kuat kita merindu,
kerna
tidak akan ku lepas dikau pergi walau sesaat kau menghindar 


=======================================================

kata orang,cinta itu buta;
kata cinta,dunia ku memang tak terbayang;
kata orang,rindu itu menyeksa;
kata rindu, jarak bukan penghalang ku;

=======================================================